mohammad20000 ۱۶ مهر ۱۴۰۲ 0 نظر

آمار هولناک افزایش قیمت مسکن تنها در پنج سال/ هزینه مسکن بالاترین هزینه در سبد خانوار است

آمار هولناک افزایش قیمت مسکن تنها در پنج سال/ هزینه مسکن بالاترین هزینه در سبد خانوار است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اعلام این نکته در اجلاس سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران افزود: در سبد خانوارهای ایرانی، اصلی‌ترین هزینه مسکن است و اگر نتوانیم تورم مسکن را کنترل کنیم، تلاش‌های دولت برای مهار تورم در سایر حوزه‌ها خیلی در زندگی مردم ملموس نخواهد بود.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با هیئت دولت بر موضوع مسکن و جدی‌تر گرفتن آن تاکید کردند. این مسئله نشان می‌دهد باید تمرکز زیادی روی این موضوع داشته باشیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناترازی عرضه و تقاضا در بازار مسکن تصریح کرد: این ناترازی مربوط به کاهش تولید مستمر در دهه ۹۰ است.

نگاهداری اضافه کرد: قانون جهش تولید و به تبع آن، نهضت ملی مسکن، برای کاهش ناترازی و بهبود وضعیت مسکن توسط دولت در حال پیگیری است. حدود دو سال از اجرای قانون می‌گذرد که شاهد نقاط مثبتی در اجرای آن هستیم.

یک اتفاق جدید در بازار مسکن/ مالکان و مستاجران منتظر این تغییر باشند
ادامه مطلب

وی یکی از اثرات مثبت را تغییر نگاه دولت از نظاره‌گر به کنش‌گر دانست و افزود: دولت مسکن را از اولویت‌های اجرایی خود قرار داده و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است. شخص رئیس جمهور نیز برای آن وقت می‌گذارد و فعالیت‌ها برای تامین گسترده مسکن در حال اجراست.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بیان کرد: باید از تجارب گذشته در اجرای نهضت ملی مسکن استفاده کنیم ضمن اینکه باید برای سوداگری و اثربخشی در بازار مسکن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

۲۲۳۲۲۳



منبع

آخرین مطالب
مبلغ قسط وام مسکن ملی اعلام شد
ادامه مطلب

پیام بگذارید